Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

کاربردهای مهندسی صنایع در طرح ریزی و مهندسی سیستم های صنعتی و اقتصادی تحلیل آماری بهینه نمودن کیفیت سود هزینه پروژه و مدیریت برتر منطقی
Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

کاربردهای مهندسی صنایع در طرح ریزی و مهندسی سیستم های صنعتی و اقتصادی تحلیل آماری بهینه نمودن کیفیت سود هزینه پروژه و مدیریت برتر منطقی

دانلود نرم افزار شبیه سازی عملیات آرنا Download RackWell Automation Arena 5.0 درباره آرنا و کاربردهای آن چیست؟

نرم افزار Arena  چیست :

آموزش شبیه سازی عملیات با Arena 13.5 نرم افزار آرنا Arena  به شما امکان شبیه سازی و مدل سازی فعالیت ها را می دهد . این نرم افزار برای آنالیز تغییرات در زمینه طراحی مجدد سیستم های زنجیره مواد ، ساخت و تولید ، پشتیبانی و لجستیک ، حتی در زمینه نظامی ، انبار داری و خدمات رسانی به وجود آمده است . نرم افزار آرنا با حداکثر انعطاف پذیری و ارائه بهترین نقطه نظرها برای شما این امکان را فراهم می کند تا در هر درجه مطلوب از لحاظ جزئیات و پیچیدگی ها که مایل باشید ، مدل سازی را به انجام برسانید .کلیات آن شامل موارد زیرمی باشد:

آنالیزهای کامل از انواع سیستم های ساخت و تولید شامل مولفه های بررسی و اداره جریان مواد

آنالیز سیستم های وسیع خدمات رسانی به مشتریان و مدیریت مشتری

آنالیز زنجیره مواد در حد جهانی شامل سیستم های انبارداری ، حمل و نقل و یا پشتیبانی

پیش بینی کارآیی سیستم بر پایه عوامل کلیدی مانند هزینه ها ، خروجی ها ، سیکل زمانی و بازده

شناسایی گلوگاه مانند صف هایی که در بخش ساخت ساخت ایجاد می شود و یا بلااستفاده بودن منابع در اختیار

برنامه ریزی نیروی انسانی ، تجهیزات و مواد مورد نیاز

پیشنهاد  می شود که برای به وجود آمدن بهینه سازی بنیادی و اساسی ، عملیات و سیستم های کارخانجات مختلف به طور گسرتدهای از شبیه سازی استفاده شود تا هم در زمان و هم در هزینه های فعالیت های آنها صرفه جویی گردد و در کل سوددهی این کارخانجات با کمترین هزینه به بالاترین حد برسد .

لینک دانلود 

http://trainbit.com/files/6414511884/Arena5.exe


آموزش فارسی تصویری SAS 9.2 صنایع و آمار با پروژه های انجام شده آموزش آمار و احتمالات پیشرفته با نرم افزار SAS 9.2

SAS مخفف Statistical Analysis System ، یک نرم افزار قدرتمند آماری است. این نرم افزار بیشتر روشهای رایج آماری را پوشش می دهد و کاربر می‌تواند فرمانهای خاصی را که متناسب با نیازهایش باشد انتخاب نموده و به‌کار گیرد. تخصصی ترین نرم افزار کاربران علوم پایه خاصه ریاضی وآمار و رشته ای وابسته به عنوان نمونه اقتصاد و.. همچنین فیزیک و الکترونیک ..SAS تنها یک نرم افزار محاسبات آماری نیست بلکه یک زبان و روش برنامه ریزی و برنامه نویسینرم افزارهای علوم پایه ، آمار و احتمالات ،  آموزش SAS 9.2

SAS مخفف Statistical Analysis System ، یک نرم افزار قدرتمند آماری است. این نرم افزار بیشتر روشهای رایج آماری را پوشش می دهد و کاربر می‌تواند فرمانهای خاصی را که متناسب با نیازهایش باشد انتخاب نموده و به‌کار گیرد. تخصصی ترین نرم افزار کاربران علوم پایه خاصه ریاضی وآمار و رشته ای وابسته به عنوان نمونه اقتصاد و.. همچنین فیزیک و الکترونیک ..SAS تنها یک نرم افزار محاسبات آماری نیست بلکه یک زبان و روش برنامه ریزی و برنامه نویسی جهت استفاده بهتر داده های ریاضی و آماری می باشد . فرق این نرم افزار سبب شده است از این نرم افزار در علوم پایه ومحاسبات پیشرفته و حساس استفاده شود و در سازمانهای پیشرفته بکار گرفته شود مانند ناسا ، علوم تحقیقات فضایی اروپا، وزارت کشاوزی استرالیا ، شرکت توپلوف ؛ ایرباس و.. و در علومی چون هواشناسی ، اقیانوس شناسی ، ژئوفیزیک و..نیز بکارگرفته شود. استقراء ریاضی یک روش منطقی و علمی جهت شناخت ناشناخته ها، معادله ها و رفتارهای ریاضی می باشد . معادلات بزرگ و تعداد بالای معادلات تنها به وسیله ماتریس های بزرگ حل می شوند که مهمترین استفاده این نرم افزار می باشد. انواع تجزیه و تحلیلهای سریهای ،‌انواع مدلهای خطی و غیر خطی ،روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته ،‌کنترل کیفیت ،‌آمار توصیفی، انواع تحلیلهای گرافیکی و نموداری ،‌انواع تحلیلهای ماتریسی و … را می‌توان در سطوح مختلفی از نظر پیچیدگی و جزئیات توسط این نرم افزار انجام داد. در انجام اعمال روش ها و خطاها نیز مانند گوس، نیوتنی؛ میانگین ، و..به وسیله شما بنا به احتیاج شما متغییر و استفاده می شود. این برنامه اززبان برنامه نویسی SQL استفاده میکند ، به مانند بانک اطلاعاتی اکسس Access بنابراین نصب این برنامه ها و ابزار Data Access Components (MDAC) 2.6 مفید خواهد بود.

آنچه در این مجموعه خواهید آموخت ، مباحث آموزشی :

 

ادامه مطلب ...

آخرین خبرهای غیر رسمی و پشت پرده اسنیضاح وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ایران دکتر فرجی دانا هدف استیضاح کننده گان؟!

اتحاد و اعتماد برای ایجاد ثبات و داشتن سیستم پایدار در بلند مدت برای کشور از هر چیزی مهم تر است .

رضا فرجی‌دانا (زاده ۱۳۳۹، قم) استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، سیاستمدار اصلاح طلب و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران استقریبا یک سال از تایید و رای اعتماد همین مجلس به وزیر پیشنهادی دکتر روحانی رئیس جمهور کشور می گذرد . این مدت زمان بسیار کمی برای مشخص شدن توانایی یا عدم توانایی یک وزیر می باشد با توجه به ابن نکته که قوانین جدید برنامه های جدید و.. توسط مجلس تایید و تصویب می شود و بدون آن اجرائی نمی گردد ، هنوز اجرائی نشده یا نتایج خاصی بدست نیامده است .  هنوز اتفاق خاصی در سیستم علمی کشور رخ نداده یا نتایجی بدست نیامده است. این مجلس که خود نماینده منتخب مردم در سه سال قبل بوده اند آیا به این نتیجه نرسیده اند که بهتر بود از قبل این وزیر را تایید نمی کردند ؟ آیا نظر مردم و مخصوصا جامعه علمی کشور دکترها ، مهندس ها ، استادان ، دانشجویان و.. در طی سه سال گذشته تغییر و به روش جدید تبدیل نشده است ؟ چرا عجله ؟ چرا نمایندگان مجلس در یک سال باقی به مرتب کردن کارنامه خود و پایان کارهای نیمه تمام مجلس توجه نمی کنند و باز خواست را به نماینده گان جدید در سال آینده واگذار نمی کنند . ؟ این اتفاق علاوه بر تاثیر امروز بر انتخابات نمایندگان مجلس در سال آینده نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود .


امروزه تمام گفته ها و شنیده ها در مورد استیضاح وزیر اری یا خیر است و مواردی دیگر از نظرها دور مانده 

 نظر دانشجویان و استادان ، نخبه ها و دانش پژوهان چیست ؟ در اولین خواسته ثبات و پایداری در تصمیمات و انتخاب ها را خواستار هستند زیرا عزل و نصب ها ، ضد و نقیض ها اعتماد و دادن امور به مدیر و پس از چندی دخالت و عدم اعتماد به مدیر و اعمال نظرات خود و در پایان بازخواست از مدیری که واقعا اجازه تغییر به او داده نشده علاوه بر نا امیدی مدیر ؛ مجموعه متاثر از او دانشجویان و استادان را تا یک سال آینده منتظر و سست می کند . یک سال طول می کشد تا سیستم اطمینان از ثبات یافته و آغاز بکارهای جدید و خوب نماید. 

ادامه مطلب ...

دانلود آموزش فارسی تصویری نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه با مایکروسافت پروژه Download Microsoft Project 2000

آموزش مدیریت و کنترل پروژه با مایکروسافت پروژه Microsoft Project 2000


دانلود آموزش فارسی تصویری نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه با مایکروسافت پروژه 2000 آموزش  Download Microsoft Project 2000 Tutorialمقدمه توسط مهندس درویشی – کارشناسی صنایع :

یکی از مهمترین و البته تخصصی ترین مهارت های مهندس های صنایع مدیریت و کنترل پروژه ها می باشد. امروزه بیشتر فعالیت های بشر یک عملیات چند مرحله ای با منابع و نیروی کار مختلف و.. می باشد . می توان هر فعالیت را یک پروژه در نظر گرفت مراسم عروسی ، برداشت محصول ، ساخت خانه ، تعمیرات ماشین و.. همه می توانند یک پروژه باشند زیرا کاملا منطبق بر تعریف پروژه می باشد . پروژه به یک مجموعه فعالیت ها گفته می شود که نقطه آغاز و پایان داشته و هدف از انجام آنها رسیدن به یک هدف جمعی و مورد نظر می باشد . تخصص مهندس صنایع متفاوت با دیگر رشته ها و تخصص ها می باشد . در دیگر رشته ها هدف ساده و تنها مدیریت ، زمانبندی ، انجام مرحله به مرحله پروژه و تامین منابع و پرداخت هزینه و دستمزد ها می باشد . در واقع یک نوع برنامه ریزی یادداشت و یادآوری شاید کمی خلاقیت هم باشد. اما در مهندسی صنایع یک تخصص بالاتر و پیشرفته تر بهبود و یافتن بهترین ها نیز می باشد . نرم افزار کنترل پروژه مایکروسافت همه کارها و عملیاتهای دیگر نرم افزار ها را انجام می دهد و هیچ فرقی با پریماورا Primavera  ندارد. تنها دلیل استفاده از پریماورا این است که شرکت مایکروسافت کنترل پروژه را سالها بعد به مجموعه آفیس اضافه نمود و شرکتها همچنان از نرم افزار قدیمی پریماورا استفاده می کنند . همه افراد با هر تخصص و رشته می توانند از این آموزش و نرم افزار استفاده کنند و در امور شخصی و کاری خود استفاده کنند. علوم منطقی و پیشرفته ای چون بهبود ، بهترین حالت ، تحقیق در عملیات ، ریسک ، احتمالات و.. باید توسط مهندس صنایع محاسبه گردد و این نرم افزار تنها صورت مسئله به صورت گویا و مشخص می باشد. رشته های عمران مدیریت و مکانیک می توانند علاوه بر اپراتوری و ثبت پروژه ها به صورت ابتکاری خلاقیت یا سعی و خطا پروژه را بهبود دهند اما این تخصص حرفه ای نیاز به برنامه ریزی خطی ، تحقیق در عملیات 2 و آمار و احتمالات پیشرفته رشته مهندسی صنایع دارد.

فصل های آموزش به صورت زیر است:

 
ادامه مطلب ...