Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

کاربردهای مهندسی صنایع در طرح ریزی و مهندسی سیستم های صنعتی و اقتصادی تحلیل آماری بهینه نمودن کیفیت سود هزینه پروژه و مدیریت برتر منطقی
Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

Industrial Engineering & Management مهندسی صنایع و مدیریت

کاربردهای مهندسی صنایع در طرح ریزی و مهندسی سیستم های صنعتی و اقتصادی تحلیل آماری بهینه نمودن کیفیت سود هزینه پروژه و مدیریت برتر منطقی

چرا مهندسی صنایع در کشور ایران ناشناخته است و کاربردهای مهندسی صنایع در توسعه اقتصاد کشور استفاده نمی شود؟ قسمت اول

چرا مهندسی صنایع در کشور ایران ناشناخته است و در کاربردهای مهندسی صنایع و رشته های نزدیک و مشابه به آن مانند اقتصاد ، آمار ، مدیریت صنعتی ، بازرگانی ، مشاوره اقتصادی ، تصمیم گیری و وکیل مالیاتی و..در توسعه اقتصاد کشور استفاده نمی شود؟

چرا مهندسی صنایع در کشور ایران ناشناخته است و در کاربردهای مهندسی صنایع در توسعه اقتصاد کشور استفاده نمی شود؟خواننده عزیر که حالا داری این صفحه را نگاه می کنی ، احتمالا قبلا صفحات دیگر در مورد مهندسی صنایع را دیده ای ، بله مهندسی صنایع یکی از مهندسی های پیشرفته است که در کشورهای مدرن جهان از حقوق و منزلت بالایی برخوردار است ولی در کشورما ایران هنور ناشناخته مانده و نهادینه نشده است و باید فرهنگ سازی اصولی و بنیادی با ایجاد زیرساخت های لازم برای آن صورت بگیرد ... متن و نوشته های این گونه را شما از هر جایی در مورد هر تخصصی می توانید پیدا کنید ، فقط حرف های قلمبه و دهان پرکن و تملق و حماقت و.. من از روی دست کسی نمی نویسم و جیگر حرف درست زدن را هم دارم .

مهندسی صنایع از بخش مستقل آزاد و کاملا خصوصی :

مهندسی صنایع به دو دلیل کاملا علمی و منطقی در کشور ما هنوز جای خود را پیدا نکرده است . مهمترین عامل آن بی عرضه گی و ناتوانی خود مهندسین صنایع است . کسانیکه نماینده ، استاد و نشان مهندسی صنایع ایران هستند ، دانش مدیریت و مهندسی صنایع را ندارند ، عدم شایسته سالاری و .. و کسانیکه مهارت و توانایی و شایستگی را دارند میدان مهندسی صنایع را به افراد ناشایسته ، آقازاده ها ، تیم ، گروه های کارشناسی خبره و اقتصادی وچه و به و...واگذار کرده و خود به کار دیگری مشغول هستند مثل فردوسی پور گوینده ، بیشتر مهندسین صنایع نمایندگی شرکت ها ،  بیمه ، فروش و.. هستند و جای آنها کاملا در سازمان دهی و توسعه کشور خالی مانده و نتیجه کاملا مشهود است اول ما سد می سازیم بعدش بازش میکنیم دریاچه خشک نشه ، اول ما میدان گازی را مصرف میکنیم بعد برای ذخیره فشارگاز در زمستان از گاز جنوب این مخزن را دوباره پر میکنیم و... اما دو دلیل علمی و منطقی بلا استفاده بودن مهندسی صنایع و علم مهندسی صنایع در ایران

1- بی ارزش بودن آگاهی ها و اطلاعات در کشور ایران

2- بی اعتمادی ناشی از بی سوادی مردم  و عملکرد مدیران کشور ایران 

 


حال مهندسین صنایع کاملا مستقل و آزاد غیر وابسته به دولتی خصولتی شبه دولتی  تعاونی و.. قصد دارید مهندسی صنایع را درکشور زنده و احیاء کنید ، به نکات زیر دقت نمایید:

اطلاعات با ارزش چیست ؟ هرگونه خبر و آگاهی چه به صورت کتبی چه به صورت شفاهی که خبری سودده را برساند اطلاعات با ارزش و قابل فروش به قیمتی متناسب با سود حاصل از آن خبر را دارد. این اطلاعات می تواند خبر های کسب شده باشد. در مهندسی صنایع آمار و اقتصاد و مدیریت .. این اطلاعات کسب نمی شوند بلکه توسط این کارشناس ها تولید می شوند و برخی ناخودآگاه از اطراف به دلیل نوع نگاه متخصص استخراج می شوند یا توسط تحلیل آماری یا محاسبات اقتصادی و حتی تصمیم گیری های مدیریتی تولید می شوند. تصمیم گیری بهینه نقطه اوج تولید اطلاعات توسط مهندسی صنایع است که قابل فروش به استفاده کننده یا رقیب تجاری آن را دارد.اطلاعات در کشور ما بی ارزش است ، اطلاعات مهمترین کالایی که یک متخصص آمار ، اقتصاد ، مدیریت ، مهندسی صنایع عرضه می کند است . در باور مردم کشورهای آسیایی ، آمریکای لاتین و جنوبی ، آفریقا ، جهان سوم ، در حال توسعه مانند ایران ، هندوستان ، مصر ، اکوادور.. کالا چیزی است که دیده شود و قابل لمس باشد . به بیان واضح خبر وجود کوه طلا در جاده چالوس ارزش ندارد حتی اگر واقعا درست باشد و گوینده خبر تضمین بدهد ولی نقشه گنج دروغین ناکجاآباد روی پوست موش کلی ارزش دارد و میلیونها تومان می دهند که آن را تودستشون بگیرند. چرا اطلاعات بی ارزش است ؟ چون کاملا مانند باد هوا است و حتی پهن گاو هم برای عوام و مدیران نادان بیشتر ارزش دارد. چون هر آدم بی سوادی و بی تجربه ای ازکارگرافغان و چینی تا .. انگشت تو دماغش می کند و اطلاعاتی از خودش رها می کند . اگر پوند انگلیس بالا رود و دلار ثابت بماند ، تومان ما پایین نمی آید. منبع اطلاعات بسیاری از افراد خالی بندی یک دیگر ، آمار ساختگی ، فیلم علمی تخیلی ، تبلیغات آیا میدانید روغن هسته انگور درمان هزاران بیماری است ؟ آیا میدانید روغن خرس که خودش 20 سال بیشتر عمر نمی کند به شما عمر 100 ساله می دهد؟ متاسفانه بیشتر مهندسین صنایع هم چیزهایی را می گویند که عوام خوششان بیاید و البته از رسانه های جمعی عوام پسند هم قبلا گفته شده باشد. یک مهندس صنایع یا متخصص اقتصاد و آمار اولا نباید هر حرف بی منطقی را تکرار کند ، دوم اگر هم درست باشد باید با توضیح و دلیل منطقی آن را نقل قول کند. از توضیح بیشتر خودداری می کنیم و توصیه هایی برای مهندسین صنایع در این زمینه داریم :

1- از تکرار گفته های عوام و عوام پسند خودداری کنید ، شما متخصص هستید ، گفته های شما باید اطلاعات با ارزش باشد.

2- اطلاعات با ارزش است ، همیشه با دقت ، بررسی و مطالعه اطلاعات واقعی با ارزش را از انبوه اطلاعات استخراج و نگه داری کنید.

3- آمار داشته باشید ، داشتن آمارهای شخصی از فعالیت های اقتصادی دولت ، زمان بخش نامه ها ، خالی شدن بودجه ها ، برای شما لازم است.

4- دانستنی های شما به روز و نو باشد ، کتاب ، دستگاه ، روش تکنولوژی ، حتی نام شرکت ها و خدمات آنها با ارزش است .

5- اطلاعاتی که ارزش دانستن داشته باشد ارزش دریافت پول را هم دارد. در مورد بورس اقتصاد اشخاص شرکت ها مجانی صحبت نکنید.

6- همیشه وهمه جا به اطلاعات بی ارزش ، منابع بی اعتبار ، حتی اشخاص حمله کنید تا کالای اطلاعات شما از تقلبی های بازار متمایز و قابل فروش باشد. شما عرضه کنند کالای اطلاعاتی درست استاندارد با کیفیت هستید که اگر نو نباشد تکمیلی و بیشتر است.

 

مهندس صنایع یا متخصص اقتصادی که حرف های پوچ عوام را می زند ، توضیح منطقی و علمی بابت پدیده ها ندارد ، از اینکه فلان وسیله را از فلان شرکت می توان تهیه کرد خبر ندارد ، قوانین شرکت ها و جریان های مالی اقتصادی را نمی شناسد . آمار و تجربه شخصی ندارد و مجانی و برای رفع عقده های خود کوچک بینی اطلاعات با ارزش خود را افشاء می کند ، متخصص نیست ، بی ارزش است و علاوه بر فروش خود به هیچ باعث خرابی و کسادی کسب و کار دیگر متخصصین هم می شود.

برای افراد و اشخاص و مدیران شرکت ها حتی اینکه نام شرکتی را بدانند تا بتوانند با تماس تلفنی مستقیما و بدون واسطه دستگاه یا خدماتی را خریداری کنند میلیونها تومان صرفه جویی در بر دارد. برای اینکه بداند به روشی ساده تر و ارزانتر کالایی را تولید کنند،  رفع عیوب و پرت تولید ، به میزان تولیدشان ارزش اقتصادی دارد. اینکه شما توانایی استفاده از اطلاعات ثبت شده آمار را داشته و تحلیل و نتیجه گیری کنید بسیار با ارزش است. بنابراین هر پروژه ، هر بخشی از پروژه ، از کسب و جمع آوری اطلاعات ، تحلیل اطلاعات تا افشاء اطلاعات و نتایج بررسی ها برای مهندسین صنایع یک عرضه خدمات یا کالایی به نام اطلاعات است که باعث کسب سود و افزایش بهره می شود . مانند وکیل و دکتر حق ویزیت و حق مطالعه پرونده و مشاوره برای مهندس صنایع هم تعریف شده است و این خود شما هستید که باید از حقوق خود دفاع کنید و آن را مطالبه نمایید. اگر نفروشید بهتر از آن است که مجانی از چنگ شما در بیاورند. من خودم میرم کنار جاده گوسفند زنده میفروشم ولی اطلاعات مجانی به کسی نمیدم چون اگر اطلاعات را مجانی بدم باز هم باید برای معاش گوسفند بفروشم . امیدوارم مهندس صنایع عزیز... کاملا متوجه شده باشید. دلیل دوم هم بعدا رفع میکنیم .

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد